Σάββατο, 19 Φεβρουαρίου 2011

Ύπνωση και μείωση του στρες



Το πρόβλημα

Κατά καιρούς περνάμε κάποιες αρνητικές καταστάσεις η συγκυρίες στη ζωή μας, κατά τις οποίες η ανησυχία  που νοιώθουμε, εκδηλώνετε με διάφορους τρόπους, όπως ..
  • οι παλάμες των χεριών μας όπως και το σώμα μας, ιδρώνουν μόνο και μόνο στη      σκέψη του προβλήματος που μας ανησυχεί
  • η αναπνοή μας γίνεται γρήγορη, κοφτή και πολύ ρηχή
  • ‘αρπαζόμαστε με το παραμικρό, με όλους και όλα μας φταίνε
  • ξεχνάμε πολύ εύκολα.... Όπως ξεχνάμε που βάζουμε τα κλειδιά μας όλη την ώρα...
...και όσο πιο πολύ συγκεντρώνουμε την προσοχή μας σε αυτό το πρόβλημα που  έχουμε, τόσο πιο πολύ ‘πέφτουμε’ σε ένα αρνητικό κυκεώνα σκέψεων, που με τη σειρά τους εκδηλώνουν την ψυχολογική μας κατάσταση στο σώμα μας.....νοιώθουμε να ιδρώνουμε, η ανάσα μας να κόβετε (έχετε άραγε προσέξει ότι ποτέ  όταν είμαστε στρεσαρισμένοι δεν παίρνουμε βαθιές αναπνοές) και το στρες να μεγαλώνει ακόμα πιο πολύ?

Τι μπορούμε να κάνουμε για να ξεπεράσουμε το στρες?

Υπάρχουν κάποια απλά ‘τρυκ’ που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μειώσουμε το στρες,

Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι να συνειδητοποιήσουμε σε τι αρνητικές σκεψεις συγκεντρώνουμε την προσοχή μας και να βρούμε έναν  τρόπο να στρέψουμε την προσοχή μας, συνειδητά από αρνητικές σκέψεις σε θετικές.  Ακούγεται ίσως πολύ απλό, αλλά αυτό μπορεί να γίνει συνήθεια με την βοήθεια της Υπνοθεραπείας.

‘Ταππινγ’...(TFT / EFT)... Μαθαίνοντας να χτυπάμε με τα δάχτυλα μας τα κέντρα ενέργειας του σώματος μας ’ξεμπλοκάρουμε’  την ενέργεια μας και νοιώθουμε μια στιγμιαία ανακούφιση ... μόνο αν το έχετε ζήσει μπορείτε να καταλάβετε τι σας λέω ... και για του λόγου το αληθές ... το χρησιμοποιεί ο εννιάχρονος γιός μου για τον εαυτό του και για να βοηθά τους φίλους του όταν νοιώθουν άσχημα .... και είναι και αναγνωρισμένο στο Αγγλικό Σύστημα Υγείας σαν εναλλακτική θεραπεία .. Και έχει χρησιμοποιηθεί στους παγκόσμιους πολέμους, στο πεδίο της μάχης ( και μαζι με ύπνωση), για να βοηθήσει  τους λαβωμένους φαντάρους να ξεπεράσουν τον πόνο.. εκεί που δεν υπάρχει ιατροφαρμακευτική βοήθεια ..

 Αυτο-Ύπνωση.  Η διαφορά της αυτο-ύπνωσης από την έτερο-ύπνωση είναι ότι στην αυτο-ύπνωση δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε το κριτικό μυαλό μας.  Το κριτικό μυαλό είναι μεταξύ συνειδητού και υποσυνείδητου και είναι αυτό που λέμε ‘η υποκειμενικότητά μας΄... είναι το ‘πρίσμα’ μέσα από το οποίο αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο γύρω μας.
Μπορούμε όμως να χαλαρώσουμε με αυτο-ύπνωση και να διώξουμε το στρες μακριά, γιατί το μυαλό δεν μπορεί να είναι και ήρεμο και στρεσαρισμένο την ίδια χρονική στιγμή ... όταν λοιπόν χαλαρώνουμε και ηρεμούμε με αυτο-ύπνωση ή  ετερο-ύπνωση... το στρες φεύγει μακριά ... λιώνει σαν παγόβουνα στο Ιόνιο σε ήλιο Αυγουστιάτικο μεσημεριανό..

-Αλλαγή αναπνοής. Ο πιο απλός και γρήγορος τρόπος για να ηρεμήσουμε είναι να αρχίσουμε να παίρνουμε πολύ αργές, βαθιές εισπνοές και εκπνοές .. οι εκπνοές να γίνουν όσο αργές και οι εισπνοές ... Αν μπορέσουμε να πάρουμε μόνο 5 -6 ανάσες το λεπτό για 10 λεπτά, σκεφτόμενοι κάτι που μας ευχαριστεί , αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ σε πρώτο στάδιο να διώξουμε το στρες η μια μικρή κρίση πανικού.

Βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και θετικό στρες, που είναι καλό για εμάς. Μας ανεβάζει την αδρεναλίνη όταν κάνουμε κάτι που χρειαζόμαστε όλες μας τις αισθήσεις σε διέγερση και που τελικά μας οδηγεί σε μια κατάσταση απόλυτης συγκέντρωσης σε αυτό που κάνουμε (είμαστε στη ζώνη - we are in the zone) . Αυτή είναι μια κατάσταση που πολλοί αθλητές μπαίνουν όταν ξεπερνούν τον εαυτό τους και κάνουν ρεκόρ, συνθέτες  όταν παίρνουν έμπνευση για καινούργια τραγούδια, οδηγοί αγώνων που βλέπουν μόνο μπροστά τους στο δρόμο και περιγράφουν ότι γίνονται ένα με το αυτοκίνητο και νοιώθουν σαν να είναι σε ένα τούνελ, συγγραφείς που γράφουν και ταυτίζονται τόσο πολύ με την ιστορία που γράφουν στο υποσυνείδητό τους και τους ήρωές τους, που όταν σταματάνε να γράφουν (υποσυνείδητη πράξη), και αρχίζουν να διαβάζουν το τι έγραφαν (συνειδητή πράξη), δεν αναγνωρίζουν ότι αυτά είναι που έγραφαν.. Αυτό το θετικό στρες θα το ονόμαζα δημιουργικό στρες.

Πως μας βοηθάει η ‘αυτο-υπνωση και η Υπνοθεραπεία στο να  ξεπεράσουμε το στρες?


Το αρνητικό στρες είναι μία από τις χειρότερες μάστιγες της εποχής μας. Πολλές  ιατρικές έρευνες έχουν γίνει οι οποίες έχουν δείξει ότι το στρες μπορεί να οδηγήσει σε ΄σωματίωση΄, δηλαδή το στρες να αποτελέσει ‘the trigger’, την αφορμή,  για την εκδήλωση κάποιας ασθένειας. Ξέρουμε ότι υπάρχουν καρκινογόνα κύτταρα στο σώμα μας αλλά δεν εκδηλώνονται .. Και ξαφνικά όταν κάποιος περνάει κάποια στρεσογόνα κατάσταση αυτά τα κύτταρα που μέχρι τότε ήταν αδρανή, μπορεί να εκδηλωθούν.  Το επόμενο λινκ http://www.medicinenet.com/stress_and_heart_disease/article.htm
Δείχνει τη σχέση μεταξύ στρες και καρδιακών νοσημάτων.

Η αυτο-ύπνωση (ύπνωση που μπορεί να επιτευχθεί από τον ίδιο που θέλει να διώξει το στρες και να ηρεμήσει) και η ετερο-ύπνωση, δηλαδή ύπνωση που μπορεί να επιτευχθεί απο Υπνωτιστή η Υπνοθεραπευτή, είναι δυο από τους πιο καλούς τρόπους που κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει για να εξουδετερώσει το στρές.

Ο Υπνοθεραπευτής θα εξερευνήσει τους λόγους που προκαλούν το στρες κατά τη διάρκεια συζήτησης (σε συνειδητό επίπεδο) και θα χρησιμοποιήσει μια από τις τεχνικές στη διάθεσή του για να εξουδετερώσει το στρες.  Θα φέρει δε, τον άνθρωπο με τον οποίο δουλεύει σε κατάσταση ύπνωσης, και θα ‘γράψει΄ αυτή τη νέα συμπεριφορά που διώχνει το στρες που θα μάθει στον πελάτη του, με την άδεια του πελάτη του, κατευθείαν στο υποσυνείδητο.  Το γεγονός οτι ο Υπνοθεραπευτής δουλεύει με το Υποσυνείδητο, δίνει πολύ πιο γρήγορα αποτελέσματα από ότι την κλασσική συνειδητή θεραπεία.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου